És un itinerari feréstec a tocar de població que transita per camins estrets amb pujades suaus i corriols de baixada. En la seva part final la ruta sorteja el riu d’Aravell vàries vegades travessant unes quantes passarel·les en un paisatge ple d’encant. Un lloc enigmàtic per a fer una escapada ràpida de fàcil accés.

Inici del camí.

El camí comença a dalt de tot del poble d’Aravell, en una pleta de cases on pots deixar allà mateix el cotxe. A l’entrada del camí es troba un pòster indicador on surt la descripció de la ruta. Comencem a caminar pel sender que ens indica el pòster. L’itinerari està marcat amb  pintura groga. Les marques les podem trobar tant en arbres com en roques. Avancem pel sender i veiem que aquest es bifurca cap a la dreta, continuem per la nostra esquerra tal i com ens indiquen les marques ja que hi ha una creu groga pel camí que baixa a la dreta dissuadint-nos de no continuar per allí. Aquest camí serà per on tornarem de baixada.

Vistes des del punt més alt.

Progressem gaudint de les olors i les vistes que ens regala el bosc, per l’itinerari molt ben senyalitzat en tot moment, fins que  desprès de 700 m arribem a una pista la qual hem de travessar per seguir el nostre recorregut que ens portarà a dalt la serra del Morral. Continuem pel sender que torna a endinsar-se pel bosc i s’obre cap a l’esquerra travessant els boscos del Solà de l’Alzina,  sempre pujant, fins que al cap d’1 ‘9 km trobem una altra pista que ara hem de transitar. Avançant per la pista veurem que a ma dreta hi ha un camí amb una cadena posada. Per allà no hi hem d’anar, seguim la pista fins que a pocs metres ens trobem una explanada; hem arribat al cap d’amunt de l’itinerari i ara toca baixar.

Imatge del camí de pujada, enmig dels boscos del Solà de l’Alzina.

Ens hem de fixar amb les marques grogues per seguir el camí de baixada. Veurem al davant nostre a l’esquerra una roca amb una marca groga, la passem i hem de mirar ara cap a la dreta on una marca groga en un arbre ens indicarà per on continua la ruta de tornada cap a Aravell. Aquest camí de baixada és un corriol que al poc es bifurca cap a l’esquerra però hem de desestimar aquest baixador com ens indiquen les marques grogues i prosseguir per la dreta, aquest corriol va a parar a una pista de BTT (La ruta 42) la qual hem de recórrer pocs metres. Veurem a la paret de la dreta una pedra amb una creu groga que ens indicarà que no es continua per la pista i que hem de seguir a l’esquerra per un corriol que passa al costat del riu. Aquest tros de l’itinerari és especialment atractiu ja que haurem de travessar tres passarel·les per sortejar el riu d’Aravell i també veurem a mà dreta un replà amb bancs fets de troncs en un paisatge ple d’encant. Una vegada deixem el riu a l’esquerra el sender s’eixampla una mica més i ens obliga a remuntar una “pujadeta” que ens deixarà en el camí que va a parar per l’esquerra al començament de la nostra ruta.

Panoràmica d’Aravell, inici i final de la ruta.

Fitxa tècnica

Distància: 4,7 km

Desnivell+: 242 m

Temps de marxa: 1h15 depenent del nivell.

Punt de partida i arribada: Cap del poble d’Aravell.

Tipus de marca: Senyalitzat amb marques grogues.

Tipus de recorregut: Circular.